torsdag, august 09, 2012

Jeg tror ikke, at jeg har været til en eneste Baby Woodrose koncert uden at Ralph Rjeiley har stået bag pulten. Evindeligt og hele tiden på vej ud i salen og tilbage bag knapperne for at korrigere. Lige så sikkert som det var, at Guf stod bag mikronen, lige så sikker en sidste skanse var Ralph bag knapperne. Udover tjansen som lydmand var han involveret i indspilningen af flere af Baby Woodrose og Dragontears-plader, og for mig vil han for altid være en del af billedet på deres lyd. Ralph Rjeiley døde af kræft her til morges. Jeg har aldrig talt med manden, aldrig hilst på ham, men jeg er meget bevidst om, at han har været en stor del af et væld, af mine helt store koncertoplevelser. Jeg smilede altid venligt til ham ved hver koncert, både af høflighed og taknemmelighed. Det ville være uhøfligt ikke at lade et stort tak lyde herfra.

Ingen kommentarer: